Podniebne mediacje

W kwietniu br. został powołany Rzecznik Praw Pasażerów, którego głównym zadaniem jest prowadzenie mediacji pomiędzy pasażerami a liniami lotniczymi w zakresie sporów i odszkodowań. Podróżujący mogą ubiegać się o rekompensatę m.in. za opóźniony lub odwołany lot, a także w przypadku odmowy przyjęcia na pokład samolotu.

Mediacja prowadzona przez Rzecznika Praw Pasażerów:
✈️ trwa maksymalnie 90 dni,
✈️ postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej i nie wymaga obecności stron,
✈️ jest zupełnie bezpłatna dla obydwu stron konfliktu.

Szczegółowy opis procedury postępowania polubownego przed Rzecznikiem oraz inne praktyczne informacje związane z funkcjonowaniem nowej instytucji znaleźć można na pod adresem: https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/.

Ponadto dla Klientów Komisji Ochrony Praw Pasażerów oraz Rzecznika Praw Pasażerów została uruchomiona nowa infolinia. Pod numerem tel. 222 692 600, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do 13.00 można m.in. uzyskać poradę w zakresie praw pasażerów.

Dodaj komentarz

Close Menu
zadzwoń